Тахограф

Режим праці та відпочинку

Правильний режим праці та відпочинку водія – це безпека не тільки його і перевезених
пасажирів/вантажу, а й всіх учасників дорожнього руху. Тому, незважаючи на всі норми і
штрафні санкції з боку держав, відповідальність, перш за все, лежить на самому
водієві/перевізникові. Робота без відпочинку і з мінімальною кількістю годин для сну може
стати причиною аварійних ситуацій на дорозі, навіть при мінімальній швидкості і в умовах
ідеального дорожнього покриття. Ось чому країни митного союзу створили збірку правил і
нормативних актів, які врахували в собі всі нюанси режиму дня для осіб, що займаються
транспортуванням людей/товарів на території Євросоюзу.


До того ж зараз, в Європі відбувається масштабна реформа, спрямована на зміну умов роботи
водіїв далекобійників з компаніями, що займаються автоперевезеннями. Зокрема, розроблені
нові стандарти в умовах ситуації, що склалася в світі з розповсюдженням пандемії. За
допомогою нових правил, Євросоюз хоче максимально спростити роботу водіїв, а також
мінімізувати негативні фактори, що впливають на ринок пасажиро- і вантажоперевезень в
цілому.


Чого чекати від нового проекту:


  1. Робота та відпочинок. Раніше після 6 денного робочого тижня, водієві належав 45-
годинний відпочинок. Нововведення зроблять цю схему гнучкішою. Тепер при
міжнародних перевезеннях буде можливість мати 2 скорочених відпочинка через кожні
4 дні. Скорочений період відпочинку можна буде проводити у власній кабіні, а ось на
період більше 45 годин – компанія-перевізник (роботодавець) буде селити своїх
співробітників в стаціонарні приміщення з санвузлом і місцем для повноцінного сну за
свій рахунок. Кожні 4 тижні роботи, співробітникові буде необхідний «домашній»
відпочинок.


  2. Стать водія. Через недостатню кількістю кваліфікованих кадрів, на роботу
прийматимуть жінок, на тих же умовах, що і чоловіків водіїв. Жінки, які пройшли
підготовку, будуть мати можливість нарівні з чоловіками, претендувати на вакансію
далекобійника.


  3. Сертифікований паркінг. Щоб водії могли повноцінно відпочивати під час
короткочасних зупинок, планується обладнати спеціальні паркувальні стоянки, де буде
можливість перекусити гарячою їжею і відвідати санвузол з душовою. Там

передбачається хороше освітлення і захист від проникнення сторонніх осіб. Список
таких парковок буде постійно оновлюватися, тому «стоянки» будуть отримувати
поступово свій рейтинг популярності.


  4. Оплата праці. Відповідно до закону Євросоюзу, місце роботи водія не має значення в
рамках співдружності. Відповідно, соціальний пакет і відрядні будуть оплачуватися за
правилами країн, де вони в даний момент знаходяться. У більш «багатих» країнах,
зарплата буде набагато вище. Щоб автотранспорт «не йшов» пустим, з'явиться
можливість доукомплектувати машини, які йдуть транзитом.


  5. Каботаж (здійснення транспортних перевезень всередині певної країни іноземними
громадянами). Водіїв, які займаються каботажем тепер будуть відряджати. Решта норми
залишаться без змін. Це не більше 3 операцій за 7 днів, після чого автотранспорт не буде
заїжджати в цю ж саму країну протягом 4 днів.


Що таке тахограф для водія далекобійника?


Тахограф – це пристрої для контролю режиму праці та відпочинку водія, швидкості
автотранспортного засобу та його пробігу. Його встановлюють в кабіні автомобіля. Прилад
здатний фіксувати дані не тільки усередині своєї карти пам'яті, але і переносити дані на
персональну карту водія.


Оскільки це прилад контролю, самостійно його встановити не можна. Для цього доведеться
скористатися сертифікованими пунктами встановлення. На початку своєї зміни, водій вставляє
індивідуальну карту водія і пристрій «налічує» йому кілометри, фіксує швидкість і моменти
зупинок. Якщо на автомобілі працюють позмінно два або більше водіїв, то кожен фіксує свій
час, проведений за кермом. Європейський досвід впровадження зчитувальних пристроїв на
автомобілі дає обнадійливу статистику. Завдяки цій «розумній» машині, аварійність і
смертність на дорогах зменшилася на 30% з моменту її впровадження.


Тепер трохи про штрафи.


З 1 жовтня 2020 року набирає чинності проект, який передбачає введення адміністративної
відповідальності особам, що не дотримуються режим праці та відпочинку. Грошові штрафи
будуть варіюватися від 300 до 2000 євро за порушення. Як тільки правки до закону на території
Литви будуть підтверджені, порушників режиму будуть карати згідно ступеню загрози, яку
вони можуть нанести для життя і здоров'я. Диференціація буде кваліфікувати також відповідно
до частоти правопорушень, тому роботодавець може відмовити в прийомі на роботу
співробітнику, який «проштрафився».


У будь-якому випадку відповідальність за безпеку на дорогах лежить на кожному учаснику
дорожнього руху, тому дотримання заходів – це хороший спосіб позбавити себе від зайвих
витрат часу, грошей, власних сил і нервів.

2(2).png

Офіційне працевлаштування без посередників